Nízke Tatry

Organizátor: KST Bojná
Dátum konania: 15. – 18. 9. 2016

V ďalšom predĺženom víkende (15. – 18.9.) sa KST Bojná vydal autobusom tentokrát do Nízkych Tatier. Cestou sme absolvovali výstup na Pustý hrad, odkiaľ bol nádherný výhľad na Zvolen a okolie.Ešte sme stihli prezrieť mesto Banská Bystrica a múzeum SNP. Navečer sme sa ubytovali v Penzióne Drotár v Hronci. Drevené štýlové chatky v lone krásnej prírody, dobrá strava, príjemný personál. Čoviac dodať! Na druhý deň ráno sme vyrazili do Jaskyne mŕtvych netopierov. Poviem Vám, je v riadnom kopci. Pred bránou jaskyne som si celý spotený dal otázku: „Nebolo by ti lepšie medzi záhradkármi?!”. Ale nakoniec to stálo za to! Každý dostal povinnú výbavu – helmu, opasok s istiacou karabínou a veru boli sme radi, že ich máme. Miestami sme prechádzali iba po skalnej rímse a pod nami trhliny s dnom niekoľko desiatok metrov hlbokým. Po skončení prehliadky niektorí turisti šliapali na chatu M. R. Štefánika a odtiaľ na kosodreviny alebo Chopok. A takmer poslednou lanovkou dolu. Veľhory zasa raz ukázali svoju tvár. Dolu bolo príjemné počasie na krátky rukáv a na Chopku akoby sa všetci čerti ženili. Stretli sme tam pár turistov, ktorí sa nechali prírodou riadne zaskočiť. Po ceste do Hronca sme si prezreli Národné biatlonové centrum Osrblie. Po krásne prežitom dni a dobrej večeri sme sa zhromaždili na chatkách, kde sme zhodnotili uplynulý deň, plánovali nasledujúci a vypočuli sme si asi 100 vtipov od Miška N. S boľavými bránicami od smiechu sme nadránom išli spať. Ďalší deň nám pršalo a tak sme turistiku zamenili za návštevu Bystrianskej jaskyne, kde nepršalo a deň otvorených dverí pivovaru Urpiner, ktorý bol pod prístreškami. Aj keď pršalo, stálo to za to. Posledný deň sme sa zastavili v Sklených Tepliciach, kde sme dopriali svojím telám oddych v teplej vode. Osobne sa už dnes teším na ďalšiu turistiku.